مشکلات پوستی که ممکن است در طول زندگیتان با آن مواجهه شوید

${Blog.writer.name}
نویسنده اسکیناپ

مشکلات پوستی که ممکن است در طول زندگیتان با آن مواجهه شوید

1- آکنه

آکنه ها معکولا روی صورت، بازوها، پشت کمر ممکن است ایجاد شود. ممکن است سر سیاه، سر سفید یا جوش‌های ریز یا عمیق باشند. اگر به موقع درمان نشوند ممکن است جای زخم و یا نقطه های تیر ایجاد کنند.

2- تبخال

تاول قرمز، دردناک و پر از مایعی در نزدیکی دهان یا لب استقبل از اینکه ورم به‌ وجود بیاید، ناحیه‌ٔ موردنظر خارش یا سوزش دارد.ممکن است با علائم ملایم سرما خوردگی مانند تب، بدن درد و متورم شدن غدد لنفاوی همراه باشد.

3- تاول

قسمتی از پوست آب‌دار، شفاف و پر از مایع می‌شود.اگر از یک سانتی‌متر کوچک‌تر باشد، به آن «ویزکول» یا «تاولچه» گفته می‌شود. اگر از یک سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد، به آن «بولا» گفته می‌شود. ممکن است به‌صورت گروهی هم روی پست ظاهر شود.می‌تواند در هر قسمتی از بدن پدیدار شود.

 4- کهیر

دانه‌های برجسته ی روی پوست که خارش دارند و معمولا بر اثر آلرژی به وجود می‌آیند. گرم و قرمز هستند و دست‌زدن به آنها باعث درد می‌شود. کوچک، گرد و حلقه‌ای‌شکل و یا بزرگ و با شکل‌های متنوع هستند.

5- ترک پوست یا  استرچ مارک

همه ی افراد حتی نوجوانان هم با ترک پوستی آشنا هستند. این ترک‌های سفیدرنگ پوست، در بیشتر بانوان باردار دیده می‌شود، ترک‌های پوستی به دلیل کشیدگی لایه‌های پوست ایجاد شده که با جدا شدن لایه‌هایی از پوست به دلیل چاقی، بارداری و ... به وجود می‌آیند. این ترک‌ها گاهی به‌ رنگ قرمز، صورتی مایل به قرمز، بنفش و قهوه‌ای یا سفید دیده می‌شوند؛ دلایل ایجاد این ترک ها بارداری،افزایش وزن، رشد ناگهانی، بلوغ و چاقی از مواردی هستند که باعث به وجود آمدن این خطوط بر پوست می‌شوند. البته عوامل تشدید کننده‌ای مانند ژنتیک، جنسیت و سن نیز در استرچ مارک بی ‌تاثیر نمی باشد.
علت اصلی ایجاد این ترک ها،کشیده شدن ناگهانی پوست ظرف مدت کوتاهی است که به دلیل رشد اندام ایجاد می‌شود. در واقع پوست بدون آمادگی شوک می‌گردد و سطحی ترین لایه آن پاره و از هم گسیخته می‌گردد. این ترک‌ها معمولاً در مناطقی مانند: ران، بازوها، سینه و شکم دیده می‌شوند. در برخی از ورزشکاران در اندامی که به طور انفجاری رشد می‌کنند، ترک پوستی دیده میشود.

 

0

مطالب مشابه

19ام دی ماه 1400
خواندن 2 دقیقه

لکه های پوستی قهوه ای

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 5 دقیقه

هر آنچه که باید درباره اگزمای پوستی بدانیم

نوشته اسکیناپ
17ام فروردین ماه 1400
خواندن 10 دقیقه

هر آنچه که باید درباره بیماری پسوریازیس بدانیم

نوشته اسکیناپ